مطالب علمي مطالب علمي .

مطالب علمي

گزارش فقر در ايران

در دولت يازدهم، ما اين گزارشات را هر سال براي مسئولان ارسال كرده‌ايم. در جلسه روز يكشنبه مورخ 12 ارديبهشت ماه نيز اين گزارش در جلسه هيئت وزيران ارائه شد. تهيه و ارائه گزارش فقر در دولت اقدام مهمي است، زيرا دولتي كه مي‌شنود، اقدام نيز خواهد كرد. احمد ميدري  با بيان اينكه وزارت رفاه بر اساس آيين‌نامه مصوب سال 84 موظف است در نيمه اول هرسال، گزارشي از وضعيت فقر و رفاه اجتماعي آماده و به مسئولان كشور ارائه كند اظهار كرد: اين كار از سال 84 تا پايان دولت دهم انجام نشده است. وي افزود:  اگر دولت بداند در جامعه چه مي‌گذرد، يك گام به حل مسئله نزديك شده است. معاون رفاه اجتماعي وزارت كار و رفاه اجتماعي با اشاره به اينكه در زمينه خط فقر چند نهاد دولتي آمارهايي را اعلام مي‌كنند گفت: پژوهشكده آمار مركز آمار، موسسه عالي پژوهش و برنامه ريزي سازمان مديريت و معاونت رفاه وزارت رفاه از اين جمله‌اند كه سه برآورد مختلف از خط فقر دارند. همانطور كه معمولا نرخ تورم اعلامي مركز آمار با بانك مركزي متفاوت است.

 

وي با بيان اينكه در مطالعات فقر چند واقعيت غيرقابل انكار و حائز اهميت وجود دارد اظهار كرد: نخست آنكه خوشبختانه در ايران فقر از مقوله فيزيكي نيست، به اين معنا كه دولت ايران موفق شده است در بسياري نقاط كشور زيرساخت‌هاي ضروري را ايجاد كند. مردم ما دسترسي خوبي به آب، برق، گاز، جاده، مدرسه و خانه‌هاي بهداشت دارند. البته در مناطقي چون سيستان و بلوچستان فقر زيرساختي يا فقر چند بعدي بالاست.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۲۳:۴۵ توسط:عليرضا موضوع:

امنيت شغلي و پايين بودن قدرت خريد كارگران در صدر خواسته هاي صنفي كارگران ايران است

مسئول واحدهاي انجمن‌هاي صنفي خانه كارگر با اشاره به ضرورت حمايت دولت از كارگران اصناف گفت: امنيت شغلي و پايين بودن قدرت خريد كارگران در صدر خواسته هاي صنفي كارگران ايران است.

غلامرضا توكلي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري تسنيم، با اشاره به خواسته هاي صنفي كارگران افزود:كارگران بخش صنوف بيش از ساير كارگران در معرض تهديد معاش و امنيت شغلي هستند. با توجه به پراكنده بودن كارگاه‌هاي كوچك و عدم حمايت دولت اكثر كارگران كارگاه‌ها رها شده از قانون كار هستند.

 وي ادامه داد:فعاليت هاي صنفي كارگران در كارگاه‌هاي بزرگ متمركز شده است. امنيت شغلي و پايين بودن قدرت خريد كارگران در صدر خواسته هاي صنفي كارگران ايران است. اكثر كارگراني كه درصنوف فعاليت دارند از حداقل حقوق‌ قانوني محروم هستند.

توكلي با تأكيد بر اينكه كارگران صنوف از كارگان ساير بخش‌ها بيشتر هستند افزود: مقام معظم رهبري در هفته كارگر به توجه بر مشكلات صنفي كارگران تأكيد كردند. كارگران از دولت توقع حل مشكلات تا پايان سال 95 را دارند.

اين فعال كارگري با بيان اينكه اكثر مشكلات كارگران از طريق نهادهاي صنفي كارگري فعال دنبال مي شود گفت: متأسفانه اكثر كارگران در واحدهاي خرد و كوچك مشغول كار هستند. بنابراين ضرورت دارد تا دولت از كارگراني كه نهاد صنفي ندارند حمايت كند. عدم افزايش دستمزد، بيكاري كارگران با فسخ قراردادهاي موقت و تعطيلي كارخانه‌ها مهمترين دغدغه جامعه كارگري است.

مسئول واحدهاي انجمن‌هاي صنفي خانه كارگر افزود: در ادبيات اقتصادي مرسوم است كه از كارگاه‌هاي كوچك به عنوان موتور محركه اقتصاد نام برده شود اما هنوز هيچ نظريه پرداز اقتصادي حاضر نشده تا از توزيع عادلانه ارزش افزوده شده اين بخش در ميان كارگر، كارفرما دفاع كند و در عمل اين گروه از كارگران به دست فراموشي سپرده شده اند.

مشاور كانون عالي انجمن هاي صنفي كارگري در مورد انعقاد قرارداد موقت در كارهايي كه طبيعت آنها جنبه مستمر و دائم دارد ،گفت:يكي از مشكلات مهم و اساسي جامعه كارگري اين است كه به ندرت قوانيني تصويب مي شود كه در جهت حل مشكلات كارگران باشد، انتظار مي‌رود مجلس دهم در جهت حمايت از نيروي كار گام اساسي بردارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۲۲:۲۶ توسط:عليرضا موضوع:

برج خنك كننده فايبر گلاس نوعي برج خنك كننده با راندمان بالا

برج خنك كننده فايبر گلاس نوعي برج خنك كننده با راندمان بالا مي باشد و عمر اين محصول با توجه به متريال استفاده شده در آن بسيار بالاتر مي باشد.استفاده از فلز در ساخت برج خنك كننده بدليل احتمال زنگ زدگي و پوسيدگي باعث مي شود كه معضل مهمي براي واحد هاي صنعتي بوجود بيايد و باز سازي و تعميرات برج خنك كننده نيازمند صرف زمان و هزينه و اتلاف راندمان آن واحد صنعتي مي شود.
برج خنك كننده گالوانيزه و ساير انواع ديگر برج هاي خنك كننده فلزي،بدليل استفاده از فلز در توليد بدنه برج،پس از مدتي دچار زنگ زدگي و خوردگي شده و اين امر بزرگترين معضلي است كه يك توليدي صنعتي ممكن است با آن روبرو گردد.ولي چنانچه در ساخت برج بجاي استفاده از فلزات،از فايبر گلاس استفاده شود نه تنها خطر زنگ زدگي وجود نخواهد داشت،بلكه طول عمر بالاتر و هزينه هاي نگه داري نيز تا حدود بسياري كاسته مي شود.
يك برج خنك كننده فايبر گلاس تحمل نيروي بيشتري نسبت به ساير فلزات دارد و اين يك مزيت مهم به شمار مي رود.اگر بخواهيم بطور دقيقتر بررسي كنيم در اين نوع برج ها به ازاي هر متر مربع حدود 150 كيلوگرم فشار را مي توان اعمال كرد و اين به نسبت مدل هاي معمول بسيار بالاتر است كه نشاندهنده ي استحكام و كيفيت بالاتر فايبر گلاس مي باشد.

برج خنك كننده فايبر گلاسبرج خنك كننده فايبر گلاس و راندمان بالا

با استفاده از فايبر گلاس در ساخت برج هاي خنك كننده،بدليل جنس آن مي توانيد بدنه برج را به صورت كاملا آيرو ديناميك طراحي كنيد و همين امر مي تواند در عمل خنك سازي تا 30% بهتر از حالت عادي عمل كند.
وجود بدنه آيرو ديناميك بدليل انتخاب الكترو موتور كوچكتر سبب مي شود تا در نهايت انرژي الكتريكي كمتري مصرف شود.چنانچه ازبرج خنك كننده فايبرگلاس استفاده كنيد،هنگاميكه نياز به حمل و نقل و جايجايي باشد خواهيد ديد كه وزن تمام شده برج خنك كننده فايبر گلاس نسبت به مدلهاي مشابه داري بدنه فلزي تا يك پنجم كاهش مي يابد و براحتي مي توان اين دستگاه ها را از حالت مونتاژ در آورده و در محل جديد مجددا نصب و راه اندازي كرد.

ديگر مقالات سايت:

توليد برج خنك كننده

خريد برج خنك كننده

برج خنك كننده

تعميرات برج خنك كننده

طراحي برج خنك كننده

انواع برج خنك كن

قيمت برج خنك كننده

برج خنك كننده فايبر گلاس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۱۴:۱۳ توسط:عليرضا موضوع:

هوا ساز

در اين مقاله قصد داريم درباره دستگاه هوا ساز براي شما اطلاعات مفيدي را ارائه دهيم. در اصطلاح هوا ساز دستگاهي است كه به منظور ايجاد گردش هوا در تهويه مطبوع در حالت هاي سرمايشي و گرمايشي مي باشد.اجزاي يك دستگاه هوا ساز عبارتند از دمنده و كويل هاي سرد و گرم و همچنين صداگير  و دمپر و يك محفظه فيلتر.در سيستم هاي تهويه مطبوع ساختمان و در مكاني كه معمولا هواي برگشتي ساختمان مي بايست به انجا برگردد شما مي توانيد هوا ساز ها را در ان نقطه بيابيد.معمولا مي توانيد رد بازار انواع هوا ساز خانگي را با برندهاي مختلف و مشخصات فني گوناگون بيابيد.در برخي از مدل هاي اين دستگاه شاهد هستيم كه بدون نياز به كانال هواي برگشتي را از فضاي داخلي به صورت مستقيم دريافت مي كنند.

هوا ساز

بررسي دستگاه هوا ساز خانگي

در مدل هاي كوچك اين دستگاه كه به ترمينال يونيت معروف هستند مي توان شاهد قطعاتي همچون فيلتر هوا و كويل و دمنده بود. اما در هوا ساز هاي بزرگ معمولا بدين صورت است كه به صورت 100% كل حجم هوا را از بيرون گرفته و در واقع به هيچ وجه هيچگونه هواي برگشتي به سمت آنها بر نمي گردد.معمولا اگر قرار باشد هوا ساز ها براي محيط بيرون استفاده شوند در محلي در پشت بام ها نصب خواهند شد.اين مدل ها به يونيت هاي پشت بامي نيز معروف هستند.

معمولا به منظور افزايش بهره وري اين دستگاه ها شاهد هستيم كه دور تا دور يك هوا ساز پر شده است از فريم هاي فلزي و پانل هاي توپر.در بخش هاي داخلي انواع دستگاه هاي هوا ساز خانگي و ديگر مدل ها شاهد هستيم كه كانال هاي فلزي تك لايه با پانل فلزي توپر روكش شده طراحي و ساخته مي شوند.براي اينكه فلز هاي بتوانند رد مدت طولاني تري در دستگاه هاي هوا ساز خانگي كار كنند گالوانيزه خواهند شد.اگر قرار باشد براي محيط هاي باز  از دستگاه هاي هوا ساز استفاده شود بايد توجه داشت كه به منظور ضد آب بودن در محل هاي اتصال از صفحات ضد آب استفاده شود.

در مورد دستگاه هاي بزرگتر و صنعتي شاهد هستيم كه معمولا از يك سري قاب هاي مربعي بزرگ و فولادي استفاده مي شود كه در پشت انها پانل هاي عايق به كار رفته است.با وجود چنين طراحي مي توان انتظار داشت كه در دستگاه هاي هوا ساز بزرگ معمولا شاهد كمتر شدن سر و صدا هستيم و همچنين ميزان افت حرارتي دستگاه در اين حالت بسيار كم خواهد شد.مدل هاي صنعتي  معمولا در اندازه هاي چند متري طراحي و ساخته مي شوند. به خاطر حجيم بودن و بزرگ بودن دستگاه هاي فوق و به منظور بالا بردن ميزان استحكام انها شاهد هستيم كه در زير دستگاه از فولاد هاي ريلي مانند استفاده مي شود.
اما در اين بخش مي خواهيم به صورت كلي اشاره اي داشته باشيم به اجزاي يك دستگاه هوا ساز.اولين قطعه كه مي توان هم در مدل هاي هوا ساز خانگي و هم در ديگر مدل ها انها را يافت فيلتر است:

هوا ساز خانگي

فيلترهاي به كار رفته به منظور گرفتن گرد و غبار و گرد و خاك به كار مي روند و براي اينكه هوايي تميز را بتوانند به ساختمان ها ارائه دهند بايد بتوانند اين وظيفه خود را به خوبي و با كيفيت بالايي انجام دهند.در تمامي انواع مدل هاي هوا ساز شاهد هستيم كه ابتدا فيلتر ها قرار گرفته اند و اين براي اين منظور است تا در همان مرحله اول تمام آلودگي ها گرفته شده و هوايي پاك وارد دستگاه شود.معمولا دو مدل فيلتر داريم فيلتر هاي پانلي و فيلتر هاي كيسه اي.مدل هاي پانلي در مقايسه با مدل هاي كيسه اي معمولا ارزان تر و به صرفه تر هستند.

معمولا در انواع مدل هاي هوا ساز عمر يك فيلتر بستگي دارد به ميزان افت فشار  جريان هوا.بايد هر چند وقت يك بار به فيلتر ها سركشي كنيم و از ميزان آلودگي انها مطلع شويم چرا كه اگر فيلتر ها به دليل آلودگي بيش از حد هوا را زا خود عبور ندهد و فن نيز به صورت مداوم و با فشار هوا را به سمت انها انتقال دهد اين باعث افتادن  ناگهاني فيلتر شده و باعث مي شود تا هواي آلوده به سمت كانال وارد شود.

دو عامل مهم براي اينكه يك هوا ساز بتواند بهترين كيفيت را زا خود نشان دهد وجود دارد.هر هوا سازي قطعا براي انكه بتواند بهترين هوا را با رطوبت مناسب توليد نمايد نياز دارد به توليد گرما و سرما.اين شرايط توسط مبدل هاي حرارتي كه در خود هواسازها قرار گرفته تامين مي شود.با عبور دادن هوا از روي اين كويل ها باعث گرم شدن و يا بر عكس سرد شدن انها خواهيم شد.كويل هاي به كار رفته از جنس مس و يا آلومينيوم بوده و اين بدين منظور است كه  بتواند عمل انتقال  حرارت به خوبي انجام شود.

هوا ساز

 

بخش ديگري كه مي توان در انواع هوا ساز خانگي يافت رطوبت زن نام دارد.معمولا در آب و هواي سرد براي ايجاد كنترل رطوبت وجود اين دستگاه بسيار مهم است.در اين بخش به معرفي انواع مدل هاي رطوبت زن اشاره مي كنيم :

مدل تبخيري : در اين حالت ابتدا هواي خشك به سمت مخزن ذخيره اب مي رود و باعث تبخير شدن آن مي شود.

مدل بخار ساز : در اين نوع مدل از رطوبت زن شاهد هستيم براي افزايش رطوبت بخار داغ به صورت مستقفيم و بدون هيچ واسطه اي به هوا دميده مي شود.

مدل اسپري آب : در اين مدل آب توسط يك نازل مخصوص به قطرات بسيار  ريز تبديل شده و با انتقال در هوا باعث ايجاد رطوبت مي گردد.

مدل اولتراسونيك: براي ايجاد رطوبت توسط اين دستگاه هوا را از سطحي از آب عبور مي دهند.

و اما بخش ديگري كه در دستگاه هاي هوا ساز موجود است تجهيزات كنترلي نام دارد.در واقع اين بخش وظيفه دارد تا سرعت جريان هوا و همچنين دما و ميزان رطوبت را كنترل نمايد.

اما بخش مهم ديگري كه مي توان در هوا ساز به ان اشاره كرد  محفظه اختلاط است. در واقع همانطور كه از نام ان نيز مشخص است اين بخش براي حفظ كيفيت هوا مي باشد.در واقع در اين حالت هوا ساز ها تا حد قابل مشخصي اجازه مي دهند تا هوا از خارج به داخل وارد شود.

 

لرزه گير

فن ها در هواسازها لرزه هاي شديدي ايجاد مي كنند و سرو صداي لرزش را به داخل ساختمان منتقل مي كنند براي جلوگيري از اين امر لرزه گير ها را درست قبل و بعد از هواساز با ميان فن ها نصب مي كنند.

*

 

كلمات كليدي :

هوا ساز

هوا ساز خانگي

تعمير برج خنك كننده

اگزاست فن

فن كويل كانالي

اير واشر خانگي

برج خنك كننده

برج خنك كننده فايبر گلاس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۱۳:۴۷ توسط:عليرضا موضوع:

کابینت آشپزخانه خرید شن جادویی مجیک تاتو ویدئو پروژکتور ظرف ربی خرید ربی فروشگاه اینترنتی دوربین مدار بسته قیمت دوربین مدار بسته قیمت دزدگیر اماکن دوربین مدار بسته hdcvi هوشمند سازی مدارس پی پال پی پل ویزا کارت وقت سفارت خرید از آمازون پرداخت ارزی پرداخت دلاری گیفت کارت گیفت ویزا کارت گیفت آیتونز