مطالب علمي مطالب علمي .

مطالب علمي

دل خون

مجموعه آسان آشپز با افتخار اعلام مي كند كه به صورت تخصصي در زمينه تجهيزات هتل مشغول به فعاليت در سطح كشور مي باشد.در اين زمينه اگر نياز به مشاوره و يا خريد تجهيزات داريد مي توانيد از بخش ارتباط با ما در سايت با ما در ارتباط مستقيم باشيد.اما در اين بخش مي خواهيم ابتدا قبل از اينكه بخواهيم به مبحث تجهيزات مربوط به هتل بپردازيم كم درباره تاريخچه هتل و هتل داري و معني لغوي اين واژه برايتان بگوييم.مي توان در يك تعريف ساده اينگونه عنوان كرد كه هتل در واقع مكان مسكوني مي باشد كه به صورت اجاره اي است و براي استفاده از خدمات درون آن مي بايست مبلغي را بر اساس نرخ و تعرفه موجود بپردازيد.در واقع مي توان هتل ها را جزيي از امكانات گردشگري و اقامتي يك شهر و منطقه دانست و ميزان تجهيزات هتل هر چقدر پيشرفته تر و به روز تر باشد در واقع مكاني لوكس تر و در عين حال گران قيمت تر و با امكانات رفاهي بيشتر خواهد بود.اما در مورد هتل ها و معماري به كار رفته در آن مي توان گفت كه مكاني پر از اتاق هاي مختلف با متراژهاي گوناگون است.از جمله امكاناتي كه جهت رفاه و بالا تر بردن سطح خدمات در يك هتل معمولا وجود دارد مي توان به مواردي همچون :

رستوران

استخر شنا

كافي شاپ

سالن اجتماعات و شايد نمونه هايي از اين قبيل را بتوان نام برد.

امروز مي خواهيم درباره تجهيزات آشپزخانه صنعتي براي شما بيشتر بگوييم. يك واقعيت در اين مورد وجود دارد و آن هم اين است كه مي گويد شما تا تجربه تلخ شكست را در آشپزخانه صنعتي تجربه نكنيد هرگز به ميزان اهميت طراحي براي آشپزخانه خود پي نخواهيد برد.در واقع براي رسيدن به يك آشپزخانه كه ادعاي صنعتي بودن را دارد علاوه بر اينكه بايد از طراحي درست و مناسب آن استفاده شود همچنين مي بايست به موازات آن از لوازم و تجهيزات متناسب با ان نيز بهره برد. با افتخار اعلام مي داريم مجموعه آسان آشپز با كادري مجرب و قدرتمند آماده ارائه خدمات حرفه اي در اين زمينه به شما عزيزان مي باشد.در واقع تخصص ما تهيه كليه نيازهاي شما در زمينه تجهيزات آشپزخانه صنعتي مي باشد.

به نظر مي رسد شما براي رسيدن به موفقيت مي بايست نه در اين كار بلكه در هر كار ديگري يك استراژي مشخص و تعريف شده داشته باشيد.در واقع منظورمان اين است كه براي رسيدن به هدف خود كه همانا راه اندازي فست فود است بايد راهي مشخص را در نظر گرفته باشيد.شايد از ديد بسياري از افراد راه اندازي در تعيين يك جايگاه و تهيه لوازم و ابزار آلات آن مي باشد و فكر مي كنند افتتاح فست فود تنها به همين موارد ختم مي شود.شما در روند راه اندازي علاوه بر اينكه نياز به يك استراژي مشخص داريد در كنار آن نياز به تاكتيك مشخصي هم خواهيد داشت تا بتوانيد سريع ترين راه رسيدن به موفقيت را جشن بگيريد.در راه اندازي فست فود اگر استراژي شما خالي از تاكتيك باشد در واقع شما دور ترين راه را براي رسيدن به موفقيت برگزيده ايد و همچنين اگر تاكتيكي براي اجرا داشته باشدي اما بدون استراژي بخواهيد وارد عمل شويد در واقع شكست را به جان خريده ايد.

در اين بخش مي خواهيم بپردازيم به مقوله تجهيزات رستوران.اينكه بايد براي تجهيز نمودن يك رستوران به صورت مدرن از كجا و چگونه شروع كنيم.قبل از هر چيز بهتر مي دانيم در همين ابتدا عنوان كنيم كه مجموعه آسان آشپز با وجود كادري مجرب و حرفه اي و تجربه چندين ساله در اين زمينه آماده ارائه راه كارهاي مناسب در جهت تجهيز نمودن رستوران هاي شما عزيزان مي باشد.در صورت تمايل به مشاوره مي توانيد از بخش تماس با ما سايت به صورت مستقيم با ما در ارتباط باشيد.خب در مورد اهميتتجهيزات رستوران مي توان اينگونه آغاز كرد كه يك رستوران خوب از ديد مشتري رستوراني است كه علاوه بر كيفيت بالايي كه در مواد خوراكي خود ارائه مي دهد در ايجاد محيطي دلنشين و استفاده از ابزار و لوازمي مدرن و شيك بتواند حرفي براي گفتن داشته باشد.پس بهتر است در اين بخش براي اينكه به خوبي درك كنيد چقدر نوع تجهيزاتي كه در رستوران به كار مي بريد مي تواند مهم و سرنوشت ساز باشد به ذكر خصوصيات يك رستوران موفق بپردازيم :

در اين بخش مي پردازيم به موضوعات مربوط به لوازم آشپزخانه.شما اگر قصد راه اندازي يك رستوران و يا يك فست فود و يا يك آشپزخانه صنعتي را داريد يكي از مهمترين كارهايي كه بايد انجام دهيد اين است كه بايد لوازم آشپزخانه خود را با كيفيت بالا و به صورت مدرن انتخاب نماييد.شايد اين موضوع آنجا مهم تر جلوه كند كه محيط رستوراني شما به گونه اي طراحي شده كه مشتري بتواند نحوه تهيه غذا را كاملا مشاهده كند و آنجاست كه ديگر جاي هيچ ريسكي وجود ندارد و بايد تا جاي ممكن از بهترين و مدرن ترين و شيك ترين لوازم آشپزخانه موجود استفاده نمايد.اين موضوع در مورد انتخاب لوازم برقي آشپزخانه نيز صدق مي كند.شما با كمك ابزار و لوازمي مدرن و شيك علاوه بر اينكه مي توانيد جلب توجه مشتري را به خود جلب نماييد در كنار آن نيز مي توانيد طراحي و ديزاين محيط رستوراني خود را شيك تر و زيباتر نماييد.اما به نظر لوازم و ابزار آشپزخانه شما زماني بهتر ديده مي شوند و به كار مي آيند كه در فضايي مناسب و با چيدماني مناسب تر قرار بگيرند.



موضوع : 
برچسب ها : 
تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 | 15:00 | نويسنده : عليرضا | بازديد : 0 | نظر بدهيد

 براي داشتن دندان هايي با خط لبخند زيبا بايد ابتدا نامنظم بودن دندان ها اصلاح شود و با انجام درمان هاي ارتودنسي ميتوان آن ها را مرتب كرد و ظاهر آن ها را با استفاده از ونير بهبود بخشيد .

در كلينيك هاي پيشرفته كه به درمان زيباشناسي مشغول هستند و مراجعين براي داشتن ريبايي خنده تقاضا دارند با توجه به متفاوت بودن نيازهاي افراد و متفاوت بودن چهره و نوع دندان هايشان اين طرح متفاوت بوده و با توجه به سفارشي بودن اين درمان شيوه ي انجام آن متفاوت بوده . هر فرد خط لبخندش با ديگري متفاوت است.با رو هاي سفيد كردن دندان ها هر چند وقت يكبار انجام گيرد تا سفيدي و روشني دندان ها حفظ شود و با بكار گذاشتن روكش هايي كه نياز به تراشيدن دندان هاي آسيب ديده يا شكسته و تغيير رنگ داده دارند جايگزين كرده تا ظاهر دندان ها صيقلي و صاف باشد و اگر دنداني از دست داده باشد با استفاده از كاشت دندان به صورت دائمي و روكش كردن آنرا اصلاح كند. با جايگزين كردن دندان كاشته شده ۱۰ تا ۱۵ سال زمان طول عمرش برآورد ميشود و در اين زمان نيازمند اصلاحاتي است تا در گذشت زمانزيبايي خنده باقي بماند.
دندانپزشكي زيبايي در واقع  به زيبايي و ظاهر دندان هاي شما مربوط مي شود.كه شما مي توانيد جدا از سلاكت دندان هاي  خد لبخندي زيبا را به چهره خود هديه دهيد كه اين عامل نيز يكي از هنر هايي موجود  در علم دندانپزشكي مي  باشد.و دندانپزشكان سعي بر اين دارند كه علاوه بر سلامت دندان ها لبخندي زيبايي را به افراد هديه كنند.در رشته دندانپزشي رشته هايي آموزش داده مي شوند كه مر بوط به زيبايي بوده كه پروتز هاي دنداني و ارتودنسي از جمله اين تخصص ها به حساب مي آيند.در غير اين صورت دندانپزشكي زيبايي  يك رشته رسمي به حساب نمي آيد و كساني كه د اين عرصه فعاليت دارند پي به فروش رساندن محصولات خود مي باشند.علاوه بر قلب مهربان و دلنواز خود ، بعضي وقتها لازم است به پزشك دندانپزشك مراجعه كنيم و خود را در دل افراد زياد( علي الخصوص كساني كه برايمان در زندگي از اهميت ويژه اي برخوردارند)،جاي دهيم. ما براي داشتن يك لبخند زيبا بايد به دندانپزشك مراجعه كنيم و از او بخواهيم كه لبخندمان را جذاب كرده و يكي از طرح هايزيبايي لبخند را برايمان انجام دهد و  از او ضمانت ويژه جهت انجام هر چه بهتر اين عمل  بخواهيم و زيبايي خود را از همين الان تضمين كنيم.

اصلاح طرح لبخند بايد به اصلاح كردن بافت لثه ها، نماي دندان، عرض دندان، فاصله ي دندان، لب ها ايجاد شود و تمام اين اجزا بايد ترميم شوند تا لبخندي زيبا را بوجود آورد و با روش هاي مختلف درماني اين امر انجام پذير است. با جايگزين كردن كامپوزيت براي پر كردن كانال هاي دندان هايي كه با مواد رنگي پر شده اند و باعث لكه دار شدن و بدرنگ شدن دندان هاشده تغيير رنگ داد تا بصورت يكدست سفيد در بيايند و با ارزيابي هاي لازم و تشخيص دادن از روش هاي ديگر به منظور تغيير رنگ دندان استفاده كرد و ظاهر پير يك دندان را شاداب كرد و صورت و چهره ي فرد را جوان تر كرد. زيرا سفيد كردن و روكش كردن دندان ها تاثير مستقيمي با طراحي لبخند  داشته و اين رنگ بايد براساس رنگ موي فرد و رنگ پوست او انتخاب شود و حتي حالت مو نيز ميتواند تاثير گذار باشد و اين مهارت  بايد در دندانپزشك وجود داشته باشد تا بهترين روش ها را انجام دهد و با ارزيابي هايي كه به عمل مي آورد تعادل زيبايي را بين آن ها بوجود آورد تا دندان ها در عين درخشان و شاداب شدن رنگي طبيعي جلوه كنند .

– لمينت سراميكي : مقاومت بيشتري نسبت به لمينت هاي كامپوزيتي دارند و ثبات رنگ بيشتري در مقايسه با كامپوزيت ها دارند و داراي ظاهر زيباتري هستند.

– لمينت كامپوزيتي: ثبات رنگ اين نوع لمينت كمتر است ولي قيمت آن ها ارزان تر بوده و تراش كمتر دندان را از جمله مزيت هايش ميتوان دانست.
ونيرها از جنس سراميك هستند و در لابراتور ساخته ميشوند كه به آن ها سراميكي گفته شده .

برخي از دكتران در مراحل كاشت دندان روكش هاي ايمپلنت را خودشان ميسازند تا برخي از هزينه كاشت دندان كاهش پيدا كند و در آن تاثير داشته و اينكه شما نيازي نيست تا به دو دندانپزشكي مراجه كنيد و با اين حالت استرس نيز كاهش پيدا كرده .
با جلسات رايگاني كه براي بيماران فرهم ميشود مي توانند از چالشي كه برا هزينه محسوب ميشود جلوگيري كرده و با توجه به بودجه ي فرد درمان را انجام داد زيرا برخي از بيماران هزينه ي لازم را براي اين نوع درمان ندارند و بايد با انجام مشاوره و پيشنهادات مالي مربوطه ان ها را مطلع كرده و بر بق آن قادر به انجام درمان باشند.
پيشنهاد مشاوران متخصص دندانپزشك به بيماران اين است كه براي پرداخت هزينه كاشت دندان تغيير زندگي خود را از بين نبريد تا بتوانيد لبخندي زيبا و زندگي متنوعي را شروع كنيد زيرا نياز به تغيير در زندگي يكي از اصول اساسي بوده و ارزش ويزيت كردن را دارد .

آيا دندان عقل را بايد كشيد:
كشيدن دندان عقل قبلا اشاره شده است كه در سنين ۱۷ تا ۲۰ سال رشد ميكند البته در دخترها زودتر از پسرها دندان عقل رشد ميكند.
دندان عقل با سايز هاي مختلف با ساير دندان ها تفاوت داشته و در بسياري از موارد اين دندان ها براي انسان مشكل آفرين شده لذا دانستن نكات زير در مورد دندان هاي عقل ميتواند سودمند باشد.

دندان هاي هاي عقل به دليل نداشتن يك شكل طبيعي مشخص مانند بسياري از دندان هاي ديگر و قرار گرفتن در انتهاي فكين و تميز  نشدن ان ها هنگام مسواك زدن بسيار آسيب پذير بوده و معمولا زودتر از ساير دندان ها پوسيده ميشوند و بايد به كشيدن دندان عقل ممجر شوند.

انواع لمينت دندان و تفاوت آن ها:
لمينت به دونوع تقسيم و ساخته شده كه بر اساس جنس و ساخت متفاوت بوده
– لمينت سراميكي : مقاومت بيشتري نسبت به لمينت هاي كامپوزيتي دارند و ثبات رنگ بيشتري در مقايسه با كامپوزيت ها دارند و داراي ظاهر زيباتري هستند.

بايد بدانيد كه لمينت مشكلات دندان هاي قدامي را رفع كرده و كاربرد داشته و اگر دنداني با ضايعات زيادي همراه نباشد پس فقط درمان در حيطه ي ميناي دندان بوده .
يكي از شرايط مهمي كه هست نبودن عادت هاي دهاني بيمار است كه دندان قروچه ميتواند باعث شكستگي هاي دنداني كه لمينت شده شود و به مرور زمان به آن آسيب وارد كند.

تراش دادن دندان در طي درمان  و قيمت لمينت دندان؟

تعريف درست از ايمپلنت:
ايمپلنت را به نوعي بازسازي و احيا كردن سلامت دندان ها ميتوان ذكر كرد زيرا بايد جويدن ، حرف زدن درست و زيبا بودن دندان ها را در نظر داشت و با ترميم و بازسازي كردن دندان ها با عمل ايمپلنت هم به زيبايي فرد افزود و هم درمان محسوب شده كه در موارد مختلف تجويز متفاوت بوده و افرادي كه روزانه ۲۰ نخ سيگار را ميكشند نميتوان انتظار داشت كه ايمپلنت روي دندان آن ها ماندگاري داشته باشد همچنين اگر فردي بيماري پوكي استخوان و ديابت را داشته باشد اين روش درماني را نميتواند انجام دهد زيرا اثري نداشته و موثر نيست.
بعد از ايمپلنت دندان را بايد بسيار مراقبت كرد و نوعي دندان طبيعي محسوب شده با اين تفاوت كه دندان طبيعي پوسيده شده ولي ايمپلنت پوسيدگي نداشته ولي بيماري لثه گرفته و بعد از آن درمانش بسيار سخت تر شده.

اما در كاشت دندان ايمپلنت استخوان بايد به حد كافي باشد تا بتوان آن را درون استخوان جاي داد و اين ايمپلنت دست نگهدارنده براي فك پايين درنظر گرفته شده زيرا دست دندان فك پايين بيمار لق بوده و با مشكل روبرو بوده ولي ميتوان آن را در هر دو فك بالايي و پاييني انجام داد.
اگر استخوان هاي فك بيمار به نوعي باشد كه دندان هاي مصنوعي ثابت روي فكشان قرار داده نميشوند ميتوانند از اين درمان استفاده كنند و اگر در زمينه ي هزينه ي پروتز هاي ثابت قادر به پرداخت نيستند ميتوانند از ايمپلنت استفاده كنند به اين خاطر كه در هر فك دهان بايد از ۶تا۸ ايمپلنت دنداني كاشته شود.

اما مي دانيد كه حتي دندان هاي شيري هم ممكن است خراب شوند و مي بايست به ترميم و درمان انها پرداخت.براي شما دراين بخش از سايت دندانپزشكي دكتر سجودي اطلاعات خوبي را در نظر گرفته ايم.اين بخش به درد مادراني مي خورد كه  داراي كودكاني هستند و احتمالا دندان هايشان دچار پوسيدگي و خرابي شده است و نمي دانند بايد دقيقا چه كاري انجام دهند.پيشنهاد مي كنيم حتما اين بخش را به خوبي مطالعه نماييد.
روش هايي كه در اين بخش معرفي كرده ايم عبارتند از :
پاليوتومي
پالپكتومي

اما كلينيك دندانپزشكي  در ايران مسيبر جالبي را طي كرده است تا به اين جاي كنوني رسيده است. شايد بتوان اولين دندانپزشكان ايران را سلماني ها و عطارها و حتي شاگرد زرگرها  ناميد.انها با ابتدايي ترين روش ها و به صورت كاملا سنتي اقدام به كشيدن دندان هاي خراب و پوسيده بيماران مي كردند.همچنين در زمينه ساخت دندان مصنوعي و روكش گذاشتن براي دندان نيز اقداماتي را انجام مي دادند.سالها گذشت تا در ايران بالاخره به اين مساله توجه ويژه اي شد و اقداماتي را در جهت اموزش دندانپزشكي صورت پذيرفت.اين اقدامات بر مي گردد به سال هاي ۱۲۹۷٫
يكي از زير شاخه هاي علم پزشكي، دندانپزشكي است.در اينجا قصد داريم كمي بيشتر با اين رشته علمي و تخصصي آشنا شويم و اطلاعاتي در اين زمينه به دست آوريم:
اين شاخه يكي از مهمترين و اساسي ترين و البته كاربردي ترين شاخه هاي پزشكي محسوب مي شود.اگر بخواهيم عمده كار دندانپزشكي را بررسي كنيم در نهايت به اين نتيجه خواهيم رسيد كه اين شاخه به شناخت عصب هاي داخلي دهان، شناخت انواع جنس دندان ،بيماري هاي مربوط به دهان و دندان، و در نهايت نحوه چيدمان دندانها و كشيدن ،ترميم و عصب كشي دندان تقسيم خواهد شد.در اين گونه موارد وظيفه فرد دندانپزشك اين است كه به درستي تشخيص بدهد و بيمار را قانع كند كه درد از ناحيه اي كه او تصور مي كند نيست.البته تشخيص درد يكي از مهمترين مباحث در حرفه دندانپزشكي مي باشد زيرا در صورت تشخيص نادرست ممكن است يك دندان سالم به جاي دندان خراب كشيده شود و درد نيز همچنان به قوت خود باقي بماند كه در اين صورت لطمه اي جبران ناپذير به بيمار وارد شده است زيرا هر عدد از دندانها انسان مبلغي معادل ۴۰ ميليون تومان ارزش مادي دارد.ولي از ارزش مادي دندان كه بگذريم هيچ ماده ديگري در دنيا نمي تواند جايگزين اصل ماده دندان بشود و مواد جايگزيني كه بشر تا كنون كشف كرده و مورد استفاده قرار داده است اگر چه بسيار جالب و مفيد است اما هرگز نمي تواند جاي جنس دندان طبيعي را داشته باشد.

اگر از رفتن به نزد دكتر دندانپزشك ترس و استرس داريد و حس خوبي از روبرو شدن با او نداريد ميتواند دليل بر يك خاطره بد از تجربه ي اي كه در گذشته از دندانپزشكي داشته ايد باشد و اين ترس و استرس از درمان ناخوشايندي كه داشته ايد باشد كه با راهكارهايي كه گفته ميشود ميتوانيد بر اين حالت غلبه كرده و به راحتي براي درمان به نزد پزشك رفته.

۱- فراموش كردن خاطره ي بد از دندانپزشكي:
بيشتر كودكان با رفتن به دندانپزشكي تجربه بدي را داشته اند و بايد تا آخر عمر خود از رفتن به دكتر بترسند و ميتواد يكي از دلايل اصلي مراجعه نكردن به پزشك باشد.
راه غلبه : از خاطرات دندانپزشكي و مطب دكتر دندانپزشك كه در دوران كودكي و نوجواني داشته ايد را فراموش كنيد و تصوراتي كه از يك فرد روپوش سفيد با ابزار فلزي داشته ايد را از ذهن خارج كنيد و از اين حالات بيرون بياييد و ديگر ترسي نداشته باشيد.در آخر مشتاقانه منتظر حضور گرم شما در سايت دكتر سجودي مي باشيم.



موضوع : 
برچسب ها : 
تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 | 14:59 | نويسنده : عليرضا | بازديد : 0 | نظر بدهيد

 

براي خريد برج خنك كننده بايد فاكتور هاي مهمي را در نظر بگيريد.نوع مواد اوليه تهيه شده در ساخت و همچنين مساحت فضا ، و دماي مورد نياز شما از قبيل فاكتور هايي هستند كه در خريد برج خنك كننده مورد نياز هستند و بايد به دقت بررسي گردند.

 

جهت قيمت گذاري و تعيين برآورد هزينه ساخت يك برج خنك كننده ، ميبايست عوامل بسيار مهمي در نظر گرفته شوند كه مهم ترين آنها به شرح ذيل مي باشند.

نوع مواد اوليه كه بر اساس نياز و بودجه ها تعيين مي گردد.

تعداد نيروي كار لازم جهت پياده سازي پروژه.

مدت زمان پياده سازي و توليد تجهيزات و نصب آن

اين 3 فاكتور مهم ترين عوامل هستند كه بايد جهت تهيه يك برج خنك كننده بايد آنها را در نظر بگيريم.

خريد برج خنك كننده

جهت خريد تجهيزات برج خنك كننده و نصب و راه اندازي آن ميبايست نوع تكنولوژي ساخته شده متناسب با محيط انتخاب گردد.اين امر باعث مي شود هزينه ها معقول تر به نظر برسند و در ازاي هزينه اي كه صورت مي گيرد پاسخ منطقي دريافت شود.صرف هزينه زياد و تهيه يك سيستم بسيار قوي ممكن است براي مشتري كاربردي نباشد و احتياج به سيستمي پر قدرت نداشته باشد و در مقابل كارشناسي نادرست و توليد برج خنك كننده نامتناسب نيز باعث مي شود تا نياز هاي مشتري بر آورده نشوند.

به عنوان مثال ممكن است جهت جابجايي هوا و انتقال دما نياز به استفاده از فن هاي گران قيمت نباشد و با توجه به محيط مورد نظر استفاده از فن هاي معمولي نيز پاسخگوي نياز مشتري باشد.همين امر باعث ميشود تا برج خنك كننده به درستي كارشناسي نشود.

از سوي ديگر نبايد قيمت را فداي راندمان و كيفيت كرد و در مواردي كه نياز به استفاده از تجهيزات با كيفيت تر و داراي قدرت بيشتر مي باشد بايد طبق محاسبات دقيق همه تجهيزات تهيه و نصب گردند تا در نهايت سيستم تهويه مناسبي توليد گردد.در توليد برج خنك كننده نياز به استفاده همزمان از دانش ، مهارت و تجربه مي باشد.

در اين قسمت قصد داريم تا مهم ترين عوامل در قيمت برج خنك كننده را براي شما بيان كنيم.در ادامه با نوين تهويه همراه باشيد.

اجزاي به كار رفته در يك برج خنك كننده تاثير بسزايي در قيمت برج خنك كننده دارند.به عنوان مثال نوع فن بكار رفته در دستگاه ، پكينگ ها و قطره گير ها و نوع حوضچه ها با توجه به مدل دستگاه و نوع ساخت متفاوت مي باشند كه عوامل مهم و تاثير گذار در قيمت برج خنك كن مي باشند.

نوع ساخت بدنه سيستم نيز مي تواند تفاوت بسياري را در قيمت آن ايجاد كند.هنگام توليد برج خنك كننده تمامي اين موارد بايد بطور دقيق كارشناسي گردند.به عنوان مثال استفاده از ورق گالوانيزه و يا فايبر گلاس هزينه هاي توليد را در طيف و بازه ي متفاوتي قرار مي دهد.

قيمت برج خنك كننده

هر برج خنك كننده جهت عمل خنك سازي نياز به ميزان مشخصي انرژي الكتريكي و منابعي مانند آب نياز دارد و به عنوان مثال انواع مرطوب همراه با كشش مكانيكي داراي مصرف انرژي بالايي بوده و هزينه هاي انرژي مصرفي زيادي به مشتري تحميل مي كند.از اين رو در انتخاب اين نوع بايد در نظر گرفت تا آيا اين هزينه ها در قبال راندمان و نياز به صرفه است ؟در مبحث خريد برج خنك كننده در نظر داشته باشيد تا قيمت را فداي كيفيت و راندمان نكنيد تا از هزينه هاي دوباره و صرف زمان مجدد جلوگيري شود.

 در اين بخش قصد داريم تا اطلاعات مهمي در زمينه توليد برج خنك كننده در اختيار شما قرار دهيم.در ادامه با نوين تهويه صنعتهمراه باشيد.

فرايند توليد برج خنك كننده بسيار پيچيده مي باشد و نياز به دقت بالايي دارد.چنانچه در حين توليد ظرافت كار در نظر گرفته نشود و همچنين چنانچه نكات مهم و كليدي ساخت برج خنك كننده در نظر گرفته نشود مي تواند آسيب هاي جدي را به يك خط توليد تحميل كند.

مباحث مهم در توليد برج خنك كننده

مساله ي مهمي كه ميبايست در طراحي و توليد هر واحد صنعتي در نظر گرفته شود،نحوه خنك سازي دستگاه هاي خط و همچنين نوع انتقال دماي آنها به محيط بيرون توسط تاسيسات مخصوص مي باشد.زيرا اگر به دليل فشار كار دستگاه دماي آن و ساير تجهيزات صنعتي از حد مجاز بيشتر شده و ميتواند در عملكرد واحد صنعتي مشكلات عديده اي بوجود بياورد.

توليد برج خنك كننده

تاريخچه توليد برج خنك كننده به حدود 100 سال پيش باز مي گردد و از آن روزگاران تاكنون همواره برج خنك كننده در حال بهينه سازي و پيشرفت بوده است و هميشه سعي سازندگان بر اين بوده است تا قدرت خنك كنندگي را افزايش و ميزان انرژي مصرفي را كاهش دهند.از نظر جنس بدنه مي توان برج خنك كننده را در سه دسته بندي كلي قرار داد: برج هاي بتني،برج هاي گالوانيزه و برج هاي فايبر گلاس.همچنين انواع برج خنك كننده بر اساس نوع كاركردشان با توجه به شرايط آب و هوايي و اقليم جغرافيايي  به انواع برج هاي مرطوب برج هاي خشك و برج هاي مرطوب و خشك تقسيم بندي مي شوند.نوين تهويه صنعت مجري توليد انواع برج خنك كننده به همراه تضمين خدمات پس از فروش.

نوين تهويه صنعت با كادري مجرب ارائه دهنده انواع تعميرات برج خنك كننده با بهترين قيمت و ضمانت خدمات پس از فروش.

تعميرات برج خنك كننده نياز به دانش و مهارت بالايي دارد و نياز است تا تجارب بالايي در اين زمينه وجود داشته باشد.اغلب دستكاري دستگاه توسط افراد نا متخصص باعث مي شود ضمن وارد كردن آسيب هاي جدي تر به خود برج خنك كننده،به دليل عدم توانايي برج در خنك سازي تجهيزات آسيب هاي جدي به خط توليد وارد و در نتيجه به تعليق يك واحد صنعتي منجر گردد.

از اين رو با توجه به حساسيت بالاي فرايند كار يك واحد صنعتي،نياز است تا برج خنك كن همواره در شرايط ايده آل خود باشد و بتواند با حداكثر توان تجهيزات را خنك كند.

تعميرات برج خنك كننده و طراحي برج خنك كننده

بدليل توليدگرما توسط تجهيزات خط توليد بيشتر دستگاه ها توسط آب خنك مي شوند و آب گرم شده توسط تاسيسات و پمپ هاي مخصوص به يك برج خنك كننده انتقال داده مي شود تا آب خنك شده و دوباره جهت كاهش دماي تجهيزات به خط توليد پمپاژ شود.از اين رو چنانچه برج نتواند نياز شما را فراهم كند و يا آسيب ديده باشد نياز به بررسي و يا تعميرات برج خنك كننده خواهيد داشت و اين جايي است كه مي بايست كار را به متخصص آن بسپاريد.

طراحي برج خنك كننده نياز به استفاده همزمان از دانش،مهارت و تجربه دارد كه در نهايت بتوانمتناسب با نياز هاي بوجود آمده محصولي تهيه گردد كه ضمن برطرف كردن نياز ها ، آسايش خاطر را نيز به همراه داشته باشد.مراحل كار برج خنك كننده و طراحي آن در ادامه بيان شده اند.با نوين تهويه صنعت همراه باشيد.

در يك نگاه طرز كاركرد برج خنك كننده در يك سيستم تهويه مطبوع(air condition) را ميتوان بدين صورت بيان كرد كه آب خنك وارد يك چيلر تعبيه شده در حال كار مي شود و گرماي آن توسط چيلر گرفته ميشود.آب گرمي كه توسط تجهيزات هر واحد صنعتي بوجود آمده است توسط پمپ به برج خنك كننده منتقل مي شود و در اي مرحله آب گرم، خنك مي شود و دوباره به چيلر مربوطه بازگشت مي خورد و اين چرخه ي خنك كنندگي همواره ادامه دارد.

طراحي برج خنك كننده
آب گرم توليد شده توسط تجهيزات خط توليد و … در برج خنك كننده توسط صورت پاشش از بالاي برج خنك كننده به پائين آن خنك مي شود.به اين صورت كه قسمتي از آب گرم شده در اين روش تبخير مي شود و گرماي آن گرفته و به محيط خارج انتقال پيدا مي كند.در كنار اين مكانيسم و عملكرد ساده ي يك سيستم خنك كن، طراحي برج خنك كننده پيچيدگي هاي تكنولوژي زيادي را بدنبال دارد تا بتواند با اشغال فضاي كم و حداقل هدر رفت آب كه مايع خنك كننده اصلي است ،سعي در ايجاد بيشترين ظرفيت انتقال گرمايي بهمراه صداي كم در اثر كاركرد سيستم خنك كن و همچنين عدم ارتعاش و لرزش و انتقال آب خنك شده به داخل ساختمان يك واحد صنعتي در كنار مصرف برق كم و بهينه شده، عمر بالاي تاسيسات و تجهيات خنك كن بهمراه كاركرد مطمئن و طولاني، و نگهداري بسيار آسان و راحت تجهيزات خنك كننده و لوازم مصرفي آن را با خود بهمراه داشته باشد.در طراحي برج خنك كننده براي جذب كردن گرمايي كه آب گرم در زمان عبور از تجهيزات صنعتي دريافت كرده، آب را از مبدل هاي حرارتي و كانال هاي خنك كننده يا برج هاي خنك كن عبور داده ميشود و پس از خنك شدن مجددا به جهت خنك كردن تجهيزات استفاده مي شود.

در اين قسمت قصد داريم انواع برج خنك كن را به همراه جزئيات و نحوه كار هر كدام براي شما بيان كنيم.نوين تهويه صنعت مجري نصب و راه اندازي انواع برج خنك كن.بطور كلي برج خنك كننده به 3 نوع خشك،مرطوب و تركيبي خشك و مرطوب تقسيم مي شود.استفاده از هر كدام از تجهيزات و متعلقات آنها بسته به نوع محل و بافت جغرافيايي آن دارد.در تعيين نوع نيز بايد نوع واحد صنعتي ميزان خنك كنندگي مورد نياز و همچنين نوع تجهيزات و برخي فاكتور هاي ديگر را در نظر گرفت.عمل خنك سازي در انواع برج خنك كنن توسط ايجاد تماس بين سطح هوا و آب صورت مي گيرد و پس از خنك سازي آب،مجددا به چرخه تجهيزات برگردانده مي شود تا دستگاه ها خنك شوند.

برج خنك كننده مرطوب

در برج خنك كننده مرطوب،نقش اصلي جهت خنك كنندگي را آب انجام مي دهد و در واقع اين عمل با ايجاد سطح تماس بين آب و هواي داخل برج باعث مي شود كه دماي آب گرم شده به هوا منتقل شود و نتيجتا آب خنك شده از بالاي برج و با عبور از مسير لوله كشي مشخص و تعيين شده به حوضچه اي در پايين برج خواهد ريخت.انواع برج خنك كن

در اين نوع هواي گرم شده بخار گرديده و از سطح بالاي برج و از محل خروجي آن،خارج مي شود.در انواع برج خنك كن مرطوب،ميبايست به يك نكته مهم توجه داشت و آن اين است كه بدليل اينكه در اين مدل پراكندگي و پاشش آب به اطراف زياد مي باشد بايد دقت داشت كه محل قرار گيري برج خنك كننده در واحد صنعتي طوري جانمايي گردد كه آب پخش شده باعث آسيب رسيدن به ساير تجهيزات صنعتي نشود.ديگر نكته مهم اين است كه ميبايست توجه داشت بدليل تبخير بالاي آبي كه در اين مدل صورت مي گيرد و بدليل مصرف بالاي آب از اين متد فقط بايد در محيط هايي كه دسترسي به آب فراوان وجود داشته باشد استفاده شود.

برج خنك كننده خشك

در اين متد مكانيزم طراحي را تغييرات زيادي داشته و عمل تبخير آب كه به منظور خنك سازي صورت مي گيرد كمتر است و در نتيجه آب كمتر براي خنكسازي احتياج ميباشد.در اين مدل آب،از لوله هاي داراي پره مخصوص عبور ميكند و در ميان اين پره ها هواي سرد را وارد ميشود و توسط اين تكنيك،آب سرد شده درون لوله هاي پره دار عبور خواهد كرد.انواع برج خنك كن خشك بواقع جهت جابجايي هوا از دو روش و مكانيكي و طبيعي استفاده مي كنند.در روش كشش طبيعي جريان هوا بدليل عدم وجود فن مصرف انرژي الكتريكي كمتر خواهد بود،ولي در مدل كشش مكانيكي از يك فن مخصوص جهت جابجايي هوا استفاده مي گردد و اين امر به نوبه خود اتلاف انرژي الكتريكي را به همراه دارد.

برج خنك كننده خشك و مرطوب

هر يك از مدل هاي بيان شده در بالا داراي معايب بزرگي هستند كه همين امر منجر به طراحي انواع برج خنك كن به روش خشك و مرطوب كرده است.در واقع تلفيقي از دو روش بالا بوده كه تا حد ممكن سعي بر حذف معايب هر دو روش و افزودن مزاياي آنها در اين مدل مي باشد.در برج هاي مرطوب به دليل پراكندگي آب و تبخير بالا مصرف آب بيش از حد بوده و از ميزان استاندارد بالا تر مي باشد.در مدل خشك هم در موقع گرم شدن هواي محيط مشكلات زيادي را بروي كاركرد نيروگاه ايجاد مي كند.در انواع برج خنك كنخشك و مرطوب سيستم داراي دو مسير هواي موازي و دو مسير آب سري بوده و عمل خنك سازي در مرحله خشك و مرطوب صورت مي گيرد. قسمت بالايي برج به صورت خشك بوده قسمت پاييني هم به صورت مرطوب عمل مي كند. براي كاهش اتلاف آب ابتدا عمل خنك سازي در حالت خشك صورت مي گيرد و در مرحله دوم به صورت حالت مرطوب عمل خنك سازي نهايي انجام مي شود.حال اين شما هستيد كه بايد تصميم بگيريد كه از ميان انواع برج خنك كن از چه مدلي براي واحدهاي صنعتي خود استفاده نماييد.

برج خنك كننده فايبر گلاس نوعي برج خنك كننده با راندمان بالا مي باشد و عمر اين محصول با توجه به متريال استفاده شده در آن بسيار بالاتر مي باشد.استفاده از فلز در ساخت برج خنك كننده بدليل احتمال زنگ زدگي و پوسيدگي باعث مي شود كه معضل مهمي براي واحد هاي صنعتي بوجود بيايد و باز سازي و تعميرات برج خنك كننده نيازمند صرف زمان و هزينه و اتلاف راندمان آن واحد صنعتي مي شود.
برج خنك كننده گالوانيزه و ساير انواع ديگر برج هاي خنك كننده فلزي،بدليل استفاده از فلز در توليد بدنه برج،پس از مدتي دچار زنگ زدگي و خوردگي شده و اين امر بزرگترين معضلي است كه يك توليدي صنعتي ممكن است با آن روبرو گردد.ولي چنانچه در ساخت برج بجاي استفاده از فلزات،از فايبر گلاس استفاده شود نه تنها خطر زنگ زدگي وجود نخواهد داشت،بلكه طول عمر بالاتر و هزينه هاي نگه داري نيز تا حدود بسياري كاسته مي شود.
يك برج خنك كننده فايبر گلاس تحمل نيروي بيشتري نسبت به ساير فلزات دارد و اين يك مزيت مهم به شمار مي رود.اگر بخواهيم بطور دقيقتر بررسي كنيم در اين نوع برج ها به ازاي هر متر مربع حدود 150 كيلوگرم فشار را مي توان اعمال كرد و اين به نسبت مدل هاي معمول بسيار بالاتر است كه نشاندهنده ي استحكام و كيفيت بالاتر فايبر گلاس مي باشد.

برج خنك كننده فايبر گلاسبرج خنك كننده فايبر گلاس و راندمان بالا

با استفاده از فايبر گلاس در ساخت برج هاي خنك كننده،بدليل جنس آن مي توانيد بدنه برج را به صورت كاملا آيرو ديناميك طراحي كنيد و همين امر مي تواند در عمل خنك سازي تا 30% بهتر از حالت عادي عمل كند.
وجود بدنه آيرو ديناميك بدليل انتخاب الكترو موتور كوچكتر سبب مي شود تا در نهايت انرژي الكتريكي كمتري مصرف شود.چنانچه ازبرج خنك كننده فايبرگلاس استفاده كنيد،هنگاميكه نياز به حمل و نقل و جايجايي باشد خواهيد ديد كه وزن تمام شده برج خنك كننده فايبر گلاس نسبت به مدلهاي مشابه داري بدنه فلزي تا يك پنجم كاهش مي يابد و براحتي مي توان اين دستگاه ها را از حالت مونتاژ در آورده و در محل جديد مجددا نصب و راه اندازي كرد.



موضوع : 
برچسب ها : 
تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 | 14:58 | نويسنده : عليرضا | بازديد : 0 | نظر بدهيد

 ضررهاي استفاده از جوش شيرين براي بوي پا و جهت استفاده بعنوان بوگير كفش.برخي افراد جهت رفع بوي بد پا اقدام به استفاده از جوش شيرين براي بوي پا ميكنند.استفاده از جوش شيرين به تنهايي بعنوان بوگير كفش ممكن است بصورت موقت باعث از بين رفتن بوي كفش شود ولي در دراز مدت با قليايي كردن محيط داخل كفش موجب افزايش PH پوست و و با قليايي شدن پوست آن را براي ابتلا به عفونت مساعد مي كند و به مرور زمان باعث آسيب هاي جبران ناپذير به پوست پا مي شود.

جوش شيرين براي بوي پا
جوش شيرين در طيف گسترده‌اي از محصولات غذايي،لبني،بهداشتي،داروئي، شوينده و غيره مورد مصرف قرار مي گيرد كه در بعضي فرآورده ها بصورت مستقيم و در بعضي فرموله شده و با مواد ديگر ميكس ميشود و گريد هاي مختلف دارد و مصرف آن بدون آگاهي باعث زيان مي شود.كما اينكه به علت استفاده از جوش شيرين در نانوايي ها مصرف آن سالهاست در خمير نان كه باعث تخمير سريع آن ميشود توسط شوراي عالي سلامت و سازمان غذا دارو ممنوع شده ، چرا كه با قليايي نمودن محيط معده و خنثي نمودن اسيد معده باعث عدم جذب برخي فلز هاي مفيد و گروه ويتامين هاي B و آهن در دستگاه گوارش مي‌شود.
جهت از بين بردن بوي بد كفش قرار نيست به خود پا آسيب وارد شود.جوش شيرين براي بوي پا هميشه مفيد نيست و مي تواند آسيب هاي جبران ناپذيري به پوست شما وارد كند.

راهكارهاي رفع بوي بد كفش چيست ؟ بوي بد كفش از كجا مي آيد و چگونه مي توان آن را برطرف كرد؟ در ادامه با ما همراه باشيد تا پاسخ سوالات خود را دريافت كنيد.


براي رفع بوي بد پا چه بايد كرد ؟ اين سوال ممكن است براي شما و يا اطرافيانتان بوجود آمده باشد و حتي راه هاي زيادي را براي رفع بوي بد پا امتحان كرده باشيد.
براي رفع بوي بد پا چه بايد كرد

از بين بردن بوي بد پا با محصولات بي نظير ناك تنها توليد كننده رسمي انواع بوگير كفش در ايران داراي پروانه بهره برداري.از بين بردن بوي بد پا يكي از مهمترين دلايلي كه موجب ايجاد بوي بد پا مي شود در واقع ميزان تعريق پا است. همچنين رشد باكتري ها در محيط تاريك و مرطوب كفش نيز باعث مي شود تا اين بوي بد شكل گيرد.مخصوصا كه اگر در فصل گرما نيز باشيد و ميزان تعريق بدن نيز به واسطه گرم شدن هوا افزايش يابد كه ديگر دردسر شما دو برابر خواهد شد .مشكل بوي بد پا تقريبا براي بسياري از افراد وجود دارد ما در اين بخش به شما توصيه هاي مفدي را ارائه مي دهيم كه مي تواند براي از بين بردن بوي بد پا بسيار موثر باشد.

-اولين پيشنهاد ما به شما اين است كه حتما هر روز پاهايتان را به خوبي بشوييد و اين كار را با دقت تمام انجام دهيد.در ضمن هر زمان از روز كه احساس كريدد پاهايتان عرق كرده است مي توانيد اقدام به شستن نماييد.

-يكي ديگر از روش هاي جالب و موثر براي از بين بردن بوي بد پا اين است كه انگشتان پاهايتان را حتما به پودرهاي مخصوص كه براي اين منظور توليد شده اند آغشته نماييد.

از بين بردن بوي بد پا

-سعي كنيد همواره از كفش هايي مناسب براي خود استفاده نماييد. وجود كفش هاي غير استاندارد بيشتر مواقع باعث خواهد شد تا پاي شما تعريق بيشتري نمايد و همين امر موجب خواهد شد تا بوي بد پاي شما بيشتر شود.

-براي از بين بردن بوي بد پا انتخاب نوع جوراب هم مي تواند بسيار موثر باشد. سعي كنيد تا مي توانيد در فصول گرما از جوراب هاي نخي و نازك استفاده نماييد.

-سعي كنيد هر روز بعد از اينكه به منزل آمديد جوراب هايتان را بشوييد.

-براي شستشوي پاها يا از صابون و يا زا مواد ضد عفوني كننده استفاده نماييد.

 

رفع بوي بد پا در كفش

رفع بوي بد پا در كفش بسياري از افراد جامعه با مشكل بوي بد پا هميشه دست به گريبان هستند.روش هاي مختلف را مي توان يافت كه به منظور رفع بوي بد پا در كفش توصيه شده است و هر كدام مدعي هستند كه روش ما از همه بهتر است .در ابتدا بايد بدانيد كه علت اصلي بوي بد پا وجود باكتري هايي است كه در محيط تاريك و مرطوب كفش شروع به رشد و نمو مي كنند.پس با توجه به اين نكته بهترين راه براي از بين بردن بوي پا اين است كه كاري كنيم تا از رشد و نمو باكتري ها در محيط پا جلوگيري نماييم.اولين كاري كه به نظر ميرسد در اين زمينه مي توان انجام داد اين است كه تا جاي ممكن سعي كنيم كفش ها و پا هايمان را تميز نگه داريم و كفش ها را در فضاي آزاد و در معرض هوا قرار دهيم.

رفع بوي بد پا در كفش

در اينجا براي رفع بوي بد پا در كفش چند توصيه براي شما داريم كه مي تواند بسيار موثر باشد :

1-سعي كنيد داخل و بيرون كفش خود را با مواد شوينده و بهداشتي بشوييد.

2-مي توانيد از موادي كه در داروخانه ها جهت از بين بردن بوي بد پا عرضه شده است استفاده كنيد و مواد موجود را در درون كفش هايتان بريزيد.

3-استفاده از مواد بو زدا نيز مي تواند راه حل مناسبي براي اين كار باشد.

4-استفاده از الكل نيز مي تواند در اين مواقع موثر باشد . مي توانيد كمي الكل را داخل يك شيشه عطر خالي بريزيد و سپس به سطح داخلي كفشتان بپاشيد..بعد از ان كفش ها را در فضاي آزاد قرار دهيد تا بوي بد از بين برود.

5-راه حل بعدي كه به منظور رفع بوي بد پا در كفش مي توان استفاده كرد استفاده از كفي هاي مخصوص از بين برنده بوي پا است.

6-سع يكنيد هر روز بعداز /امدن از سر كار پاهايتان را با صابون به خوبي شستشو دهيد.لاي انگشتان پا را با دقت بشوييد.

7-اگر پاهاي شما زياد عرق مي كند بهتر است كه از ضد تعريق ها براي اين منظور استفاده نماييد.

-يكي از روش هايي كه از بين بردن بوي بد پا را مي تواند تسريع بخشد استفاده از سركه است. شما با سركه كه محلول اسيد مي باشد مي تواند براحتي بوي بد پاي شما را از بين ببرد.

-جالب است بدانيد نوع مواد غذايي كه مصرف مي كنيد نيز مي تواند در ميزان تعريق بدن شما بسيار موثر باشد پس حواستان را به اين بخش نيز جلب نماييد.

و اما براستي براي رفع بوي بد پا چه بايد كرد ؟ بوي بد پا از تجمع و تكثير مداوم باكتري هاي تك سلولي در كفش حاصل مي شود كه به هيچ وجه با شستشو از بين نمي روند ، سلولهاي پوست هر 4 هفته تجديد مي شوند و سلول هاي مرده بهترين تغذيه براي باكتري هاست و محيط تاريك و مرطوب داخل كفش بهترين مكان براي زاد و ولد باكتري‌هاست و باعث بوي بد پا و قارچ و بيماري هاي حاد پوستي به مرور زمان مي شود، در اين شرايط اين باكتري ها كه بصورت 2 تايي تكثير ميشوند و اين تقسيم سلولي هر نيم ساعت انجام مي شود بنابراين هر ساعت در كفش ميليونها باكتري جديد رشد ميكند كه بهترين و بي خطر ترين نوع مقابله با آن استفاده از پودر بوگير كفش NAK مي باشد چرا كه استفاده از اسپري ها داخل كفش را مرطوب ميكند و به علت اينكه داخل ك
برچسب: ،
ادامه مطلب

امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۴۳:۳۲ توسط:عليرضا موضوع:

کابینت آشپزخانه خرید شن جادویی مجیک تاتو ویدئو پروژکتور ظرف ربی خرید ربی فروشگاه اینترنتی دوربین مدار بسته قیمت دوربین مدار بسته قیمت دزدگیر اماکن دوربین مدار بسته hdcvi هوشمند سازی مدارس پی پال پی پل ویزا کارت وقت سفارت خرید از آمازون پرداخت ارزی پرداخت دلاری گیفت کارت گیفت ویزا کارت گیفت آیتونز